Skip to content

Ansök om betalningstid för elräkningen

Vintern har anlänt med kyla och snö, vilket påverkar elpriset speciellt om du har ett börselavtal. Detta kan innebära utmaningar i synnerhet för dem som bor i småhus med elvärme, eftersom vinterns elräkningar kan bli höga.

Ta kontakt innan elräkningen förfaller!

Vi erbjuder våra konsumentkunder möjlighet att ansöka om längre betalningstid för fakturor. Vi beviljar inte mer betalningstid för företagsfakturor.

Betalningstid kan ansökas för en originalfaktura, som inte ännu har fått en påminnelse. Ta alltså kontakt INNAN elräkningen förfaller. Elräkningar som redan har förfallit kan inte tas med i betalningsprogrammet.

Märk! När en faktura har överförts till inkasso bör du kontakta vår inkassopartner Ropo för relaterade frågor.

Max. 14 dagar uppskjutning

Fakturans förfallodatum kan skjutas upp med högst 14 dagar.

Observera att det samtidigt med betalningsprogrammet uppkommer nya elräkningar, som vanligt.

Meddela genast!

Om du har betalningssvårigheter ska du meddela oss om din situation så fort som möjligt. Vid betalningssvårigheter ska du ta kontakt med oss genom att skicka e-post till luotonvalvonta@keravanenergia.fi

 

Ansök om betalningstid

Du kan ansöka om betalningstid till din faktura i  vår kundportal MinEnergi.

Logga in

Indrivning

Fakturering

Stäng
Search