Hyppää sisältöön

Sähkökatkot ja lämpökatkot Keravalla ja Sipoossa

Löydät tiedot sähkön- ja lämmöntoimituksen keskeytyksistä tältä sivulta, sekä ohjeet, kuinka toimia sähkökatkon aikana.

Tilaa tekstiviestitiedotteet

Sähköverkkomme varrella asuvat asiakkaat Keravalla ja Sipoossa voivat tilata tiedotteet sähkökatkoista tekstiviestitse.
TILAA TEKSTIVIESTITIEDOTTEET


Kuinka toimia sähkökatkon aikana

1. Tarkista tilanne kartalta

Näet sähköverkon tilanteen keskeytyskartastamme. Kartassa näkyvät viat ja sähkökatkot ovat keskijännitevikoja, jotka ovat jo tiedossamme. Päivitämme keskeytyskarttaan vian laajuuden ja sähkökatkojen arvioidun keston. Sähkökatkon sattuessa tarkista, löytyykö sinua koskettava sähkökatko kartalta:
Sähkönjakelun keskeytyskartta

2. Tarkista sulakkeet

Jos sähkökatkoa ei näy kartalla, voi olla, että vika on kiinteistössäsi.
Näin tarkistat sulakkeet

3. Tee vikailmoitus

Mikäli tiedät vikapaikan (esim. puu kaatunut johdolle), soita vikapäivystysnumeroomme 020 690 590. Voit tehdä vikailmoituksen myös sähköisesti.
Tee vikailmoitus

Kun sähkökatko sattuu:

  • Katkaise virta kodinkoneista, jotta mahdollisilta laiterikoilta ja tulipaloilta vältytään sähköjen palautuessa.
  • Ota juomavettä astiaan, sillä vedentulo voi pian lakata.
  • Älä availe jääkaappia tai pakastinta – ruoat säilyvät sähkökatkon sattuessa useita tunteja, kunhan jääkaapin tai pakastimen ovia ei avata. Ruoka säilyy ulkona jos siellä on kylmempää kuin +6 astetta.
  • Jos käytät kynttilöitä, muista olla varovainen tulipalon varalta.
  • Suurin osa lämmitystavoista käyttää sähköä. Jos sinulla on takka, hyödynnä sitä lämmitykseen.

Näin varaudut sähkökatkoon

Sähkökatkoihin kannattaa varautua, sillä sähköt voivat poikkeustilanteessa olla pois päiviä.

Lue lisää varautumisesta

arc

Vakiokorvaukset pitkistä sähkökatkoista

Sähkömarkkinalain mukaan asiakkaalla on oikeus saada korvausta yli 12 tuntia kestäneestä sähkökatkosta.

Lue lisää vakiokorvauksesta

Usein kysyttyä sähkökatkoista

Sulje
Search